Proiectul „Casa de la școală”, implementat la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 din Oradea

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1, Oradea au debutat activitățile cu beneficiarii proiectului „Casa de la școală”.  Scopul acestui proiect este de a le asigura elevilor cu cerințe educative speciale ai școlii, un mediu educațional adecvat formării și exersării unor deprinderi gospodărești utile, aplicabile și în mediul familial. Proiectul este posibil datorită unei finanțări pe care Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 din Oradea a obținut-o prin programul Bursa Talentelor al Fundației Comunitare Oradea. Coordonatorii proiectului la nivelul unității de învățământ sunt: Director Prof. Pantazi Teodora, Dir. adj. Prof. Ilisie Carmen, Prof. educator Balint Paula.

  Astfel, unul dintre spațiile instituției va fi transformat într-o mini-garsonieră prin renovarea și dotarea acestuia cu materiale și obiecte sanitare și de mobilier specifice zonelor de locuit (hol, sufragerie, dormitor, spălătorie). Până la finalizarea spațiului dedicat „Casei de la școală”, în fiecare clasă din cadrul instituției a fost amenajat un colț  intitulat „Casa din clasă” în vederea exersării unor deprinderi  casnice. A fost amenajat un dulăpior cu cutii de depozitare pe categorii a unor instrumente: cutia curățeniei, cutia cu obiecte de îmbrăcăminte, cutia cu obiecte de igienă personală. 

În perioada martie-iunie 2024 elevii Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr.1, Oradea vor fi implicați săptămânal în desfășurarea a trei tipuri de  ateliere practic gospodărești: „Cea mai curată clasă”, „Obiecte vestimentare-abilități practice”, Atelierul practic-gospodăresc: „Spălătoria”.

 „Casa din clasă” a debutat cu atelierul „Cea mai curată clasă”, unde elevii din ciclul primar au exersat și și-au însușit deprinderi practice de ordonare și aranjare a lucrurilor, materialelor și jucăriilor în dulap. Acest atelier a continuat cu aceleași activități derulate și cu elevii ciclului gimnazial. Scopul acestor ateliere este de a forma și exersa anumite deprinderi casnice: măturat, șters praful, șters pe jos, așezarea obiectelor din clasă pe categorii și în locurile destinate acestora, ordonarea și sortarea obiectelor de igienă personală. Acestea reprezintă și o acțiune de promovare a curățeniei în clasă.

Scopul atelierelor „Obiecte-vestimentare – abilități practice” este acela de a forma și exersa deprinderi și abilități practice de îmbrăcare, dezbrăcare, împăturire, sortare, potrivire a obiectelor de îmbrăcăminte și încălțăminte în funcție de anotimp, culoare, material și alte caracteristici, legarea șireturilor, încheierea-descheierea nasturilor, încălțare-descălțare, exerciții de denumire, identificare, recunoaștere a obiectelor de îmbrăcăminte și încălțăminte. 

 În cadrul atelierelor practic-gospodărești: „Spălătoria”, elevii își vor forma și exersa deprinderile de îngrijire a obiectelor de îmbrăcăminte. În cadrul acestora elevii vor învăța să sorteze hainele curate de hainele murdare, hainele colorate de cele negre/albe, să întindă hainele, să adune hainele de pe uscător, exersând și dezvoltându-și pensa digitală. Îndrumați de către cadrele didactice elevii vor avea ocazia să învețe să își spele hainele atât manual cât și prin introducerea acestora în mașina de spălat. Elevii vor învăța să dozeze corect detergentul necesar, dar și modul de setare a programelor de spălare în funcție de materialul din care sunt confecționate obiectele vestimentare. Acest proiect este finanțat de Fundația Comunitară Oradea prin programul „Bursa Talentelor” cu sprijinul sponsorilor: Medfam Negrea, Her-Mecanics SRL, Asociația  SCAI – Sprijinim  Clădim  Antrenăm Integrăm, Asociația CES, Agenția de Dezvoltare Locală

Distribuie informația
Alte știri