Restricţiile ce trebuie respectate în hoteluri pe durata stării de alertă şi după aceasta

Funcţionarea hotelurilor pe durata stării de alertă trebuie să ţină cont de triajul epidemiologic al turiştilor, de standarde de igienă ridicate în spaţiile de cazare, de respectarea unei distanţe fizice impuse între persoane şi o serie de interdicţii şi restricţii privind servirea alimentelor şi băuturilor, se arată într-un material de opinie elaborat de experţii unei companii de consultanţă legală.

Pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 principalele obligaţii pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie să le respecte, conform Hotărârii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic şi a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, şi de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numără şi dezvoltarea şi punerea în aplicare a planurilor de acţiune menţionate anterior, precizează experţii.

Operatorii de hoteluri trebuie să aibă în vedere monitorizarea oaspeţilor care pot fi bolnavi de către personalul de la recepţie, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţă privată şi confidenţialitate, conducerea şi serviciile medicale fiind îndreptăţite să evalueze situaţia şi să ia deciziile corespunzătoare. Planul va impune şi spălarea şi dezinfecţia suprafeţelor din camere şi spaţii comune cu frecvenţă mai crescută decât de obicei, cu soluţii dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii, subliniază în analiza sa Diana Stan.

Iniţial, prin Hotărârea 394/2020 a fost menţinută măsura suspendării consumului de produse alimentare şi de băuturi alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor. În spaţiile menţionate au fost permise doar activităţi de preparare a hranei şi comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în incintele respective (room service/take away).

De la 1 iunie, în contextul reducerii graduale a restricţiilor, sunt permise prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice doar în spaţiile exterioare, în aer liber, şi cu anumite restricţii. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distanţe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).

Ordinul menţionat mai prevede instalarea la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienţilor, precum şi informarea acestora cu privire la modul de utilizare şi stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienţi în interiorul terasei, astfel încât să se limiteze contactele între clienţi, şi amplasarea de semnalizări verticale pentru a facilita circulaţia clienţilor pe terasă.

În plus, se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse în picioare, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul terasei.

Nu în ultimul rând, pentru servirea mesei, personalul va purta mască şi mănuşi, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecţia meselor cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de către Comisia Naţională pentru Produse Biocide.

Distribuie informația
Alte știri