Rețeaua de pasaje subterane din Piaţa Gojdu, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate vreodată în Oradea

Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene și primarul Florin Birta au efectuat o vizită în teren pentru a vedea stadiul în care se află lucrările la pasajele subterane din Piața Gojdu.

Rețeaua de pasaje subterane din Piaţa Gojdu este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate vreodată în Oradea. Fiecare pasaj va avea câte două rampe, de intrare respectiv ieșire.

„Cred că este cel mai complex proiect pe care Primăria Oradea l-a avut în execuție. Trebuie forați 2.200 de piloți pentru implementarea proiectului. Am avut întârzieri de 3-4 luni în semnarea contractului de execuție, chiar dacă procedura de licitație era finalizată. Aceste întârzieri au fost cauzate de perioada scumpirii materialelor de construcție. Situația s-a rezolvat odată cu ordonanța de urgență privind actualizarea prețurilor. Fondurile suplimentare alocate sunt tot din bani europeni și vreau să-i mulțumesc domnului ministru Marcel Boloș pentru implicare și sprijin”, a precizat primarul Florin Birta.

Prin realizarea acestor pasaje se dorește fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței. Totodată, se are în vedere sprijinirea transportului public de persoane prin reducerea timpilor de parcurs a autobuzelor și tramvaielor și creșterea atractivității transportului public din Oradea.

„Cu un efort foarte mare încercăm finalizarea lucrărilor până la sfârșitul anului viitor. Avem patru fronturi deschise și se lucrează cu patru foreze la realizarea pasajelor, în prezent, stadiul lucrărilor fiind de aproximativ 25% în ceea ce privește realizarea piloților”, a punctat Vlad Moldovan, reprezentantul asocierii formată din firmele Freyrom, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu S.A, Metabet CF S.A și Procons Group.

În paralel se execută devierile la rețelele de utilități (edilitare și electrice), iar în momentul de față sunt realizate toate lucrările pentru devierea traficului auto. Acestea sunt actualizate în funcție de necesități, în colaborare cu Politia Rutieră, ori de câte ori este necesar.

Lucrările sunt efectuate în cadrul proiectului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I”, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020. Finanțarea nerambursabilă este 98% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni, valoarea contractului fiind de, 85.317.030, 33 lei fără TVA (aproximativ 17,1 mil. euro fără TVA).

Pasajul de la Piața Cetate – 50% grad de execuție

Continuă lucrările și la pasajul rutier subteran din dreptul Pieței Cetate, unde gradul de execuție este de 50%. Se lucrează etapizat, la turnarea pereților aferenți rampei dinspre zona Nufărul, urmând să demareze săparea rampei dinspre zona centrală.

Până acum a fost turnat radierul din zona acoperită, s-au forat piloții, s-a realizat incinta de palplanșe și a fost săpată rampa dinspre zona Nufărul. Totodată, a fost finalizat bazinul de retenție a apelor pluviale, situat sub pasajul rutier. Între timp, în zonă au fost realizate și lucrările pentru devierea rețelelor de utilități.

Proiectul face parte din obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II”, fiind implementat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.

Valoarea contractului este de 27.004.232,55 lei fără TVA.

La toate cele șase pasaje, lucrările sunt executate de către asocierea formată din Freyrom – lider, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu S.A, Metabet CF S.A și Procons Group.

Distribuie informația
Alte știri