S-a deschis circulației rutiere Pasajul subteran de pe bulevardul Magheru

Astăzi, 11 septembrie s-a deschis circulației rutiere pasajul subteran de pe bulevardul Magheru, în prezența ministrului Fondurilor Europene, dl. Marcel Boloş, a secretarului de stat d-na Carmen Moraru și a reprezentanților municipalității orădene, respectiv primarul Ilie Bolojan și viceprimarii Florin Birta și Mircea Mălan.

Realizarea Pasajului Magheru, primul pasaj rutier subteran din Oradea, a fost una dintre cele mai complexe lucrări care s-a desfășurat în ultimii ani în Oradea, în cadrul proiectului „Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – B-dul Magheru”, proiect care a inclus și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație pe sens și reabilitarea acestuia.

Proiectul a fost executat de asocierea de firme formată din: Freyrom (lider de asociere), Procons Group (asociat), Integrated Road Solutions (asociat), Electro Excel Green Consulting (asociat) și Abed Nego (terț susținător). Valoarea contractului a fost de 14.511.433, 94 lei (fără TVA), dar, potrivit viceprimarului Birta, „mai sunt nişte costuri suplimentare”.

Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene. Pasajul subteran are două rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian şi 88,35 m spre Aleea Ştrandului. Aceste rampe asigură tranziţia de la suprafaţă la cota -4,33 m sub pasaj. Lungimea pasajului care trece pe sub Bulevardul Magheru este de 34,04 m. Împreună cu rampele, lungimea totală a pasajului este de 224,65 m.

La Podul Dacia s-a realizat lărgirea cu şase metri, de la două la trei benzi de circulaţie pe sens, dar şi lucrări de reabilitare, acestea din urmă constând în: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalaţiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod şi amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.

Scopul acestui proiect a fost de-a fluidizare a circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.

COMPANIE DE TRANSPORT INTERNAȚIONAL MĂRFURI ȘI LOGISTICĂ din Parcul Industrial Borș
ANGAJEAZĂ ECONOMIST SENIOR
CONDIȚII
Absolvent studii superioare economice
Vechime minim 5 ani in domeniu, cuprinzând toate aspectele activității financiar-contabile
Cunoșterea temeinica a legislației financiar-contabile in vigoare
Cunoștințe de operare MS Office (Word, Excel);
CV se trimite la adresa angajări@inovativlogistic.ro, pentru programare interviu

Alte știri