Astăzi, 11 septembrie s-a deschis circulației rutiere pasajul subteran de pe bulevardul Magheru, în prezența ministrului Fondurilor Europene, dl. Marcel Boloş, a secretarului de stat d-na Carmen Moraru și a reprezentanților municipalității orădene, respectiv primarul Ilie Bolojan și viceprimarii Florin Birta și Mircea Mălan.

Realizarea Pasajului Magheru, primul pasaj rutier subteran din Oradea, a fost una dintre cele mai complexe lucrări care s-a desfășurat în ultimii ani în Oradea, în cadrul proiectului „Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – B-dul Magheru”, proiect care a inclus și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație pe sens și reabilitarea acestuia.
Proiectul a fost executat de asocierea de firme formată din: Freyrom (lider de asociere), Procons Group (asociat), Integrated Road Solutions (asociat), Electro Excel Green Consulting (asociat) și Abed Nego (terț susținător). Valoarea contractului a fost de 14.511.433, 94 lei (fără TVA), dar, potrivit viceprimarului Birta, „mai sunt nişte costuri suplimentare”.
Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene. Pasajul subteran are două rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian şi 88,35 m spre Aleea Ştrandului. Aceste rampe asigură tranziţia de la suprafaţă la cota -4,33 m sub pasaj. Lungimea pasajului care trece pe sub Bulevardul Magheru este de 34,04 m. Împreună cu rampele, lungimea totală a pasajului este de 224,65 m.
La Podul Dacia s-a realizat lărgirea cu şase metri, de la două la trei benzi de circulaţie pe sens, dar şi lucrări de reabilitare, acestea din urmă constând în: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalaţiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod şi amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.

Scopul acestui proiect a fost de-a fluidizare a circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.