Se schimbă gardurile de protecție pe Transalpina și Transfăgărășan cu bani din PNRR

Foto: CNAIR

Pe Transalpina și Transfăgărășan betonul și metalul sunt înlocuite cu balustrade elastice din oțel care pot preveni ieșirea în decor și atenuează impactul, susțin oficialii. Modelul este deja folosit în alte țări.

Dispozitivele de protecție sunt scoase în aceste zile de pe porţiuni ale Transalpinei şi înlocuite cu unele din cabluri de oţel zincat, care nu ruginesc.

În cazul unui impact puternic, șoferii nu mai riscă să fie răniţi de glisierele metalice sau parapet. Cablurile din oțel prezintă riscuri mult mai mici în cazul în care s-ar rupe într-un accident.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în plan să monteze în această vară garduri de protecție din cabluri pe o lungime de 25 de km, pe Transalpina și alți 25 de kilometri pe Transfăgărășan. Primii kilometri au fost deja instalați în apropiere de stațiunea Rânca.

Specialiștii în domeniu spun că deși par subțiri, cablurile au o rezistență foarte mare și sunt de folos în cazul unor accidente grave.

Montarea noilor sisteme de protecţie costă 50 de milioane de euro, bani prin PNRR.

Sursa: stirileprotv.ro

Distribuie informația
Alte știri