Zeci de unități de învățământ din Bihor au depus cereri de finanțare în cadrul Programului Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar

Pentru sesiunea 2022, la nivelul județului Bihor, au fost eligibile 73 de unități de învățământ. După lansarea apelului Inspectoratul Școlar Județean Bihor s-a preocupat de furnizarea în timp util a tuturor informațiilor care au vizat redactarea cererii de finanțare, a oferit sprijin unităților de învățământ, a organizat videoconferințe și a constituit un grup de comunicare pentru consilierea și monitorizarea pregătirii proiectului.

La termenul limită de depunere, 14 martie 2022, din județul Bihor, deși termenul a fost foarte scurt de la lansarea apelului, au depus cereri de finanțare în cadrul programului, un număr de 66 de unități de învățământ, cu o valoare solicitată însumată la nivelul acestora de peste 9 milioane de euro. Au rămas să depună pentru sesiunea 2023 un număr de 7 unități de învățământ: Școala Gimnazială nr. 1 Buduslău, Școala Gimnazială nr. 1 Cociuba Mare, Școala Gimnazială nr. 1 Hotar, Școala Gimnmazială nr. 1 Săcădat, Școala Gimnazială ”Jako Zsigmond” Roșiori, Școala Gimnazială nr. 1 Viișoara, la care se vor adăuga cele eligibile în respectiva sesiune.

Granturile din cadrul programului se încadrează în trei categorii: mic – 70 000 de Euro (efectivul de elevi din ciclul gimnazial din unitatea de învățământ este între 40 și 75); mediu – 140 000 Euro (efectivul de elevi din ciclul gimnazial din unitatea de învățământ este între 76 și 150); mare – 153 000 de Euro (efectivul de elevi din ciclul gimnazial din unitatea de învățământ este peste 150);
Servicii max 15%
Cheltuieli de natura salariala max 15%
Organizare evenimente si deplasari max 15%
Cheltuieli formare cadre didactice max 5%
Echipamente si software min 20% – max 25%
Mobilier si mici lucrari de amenajare max 10%
Alte bunuri si servicii max 35%
Subvenții, ajutoare, premii max 10%

Câteva din activităţile vizate de proiect ar fi:
• Activități de dezvoltare a unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală, inclusiv acțiuni de combaterea violenței, acțiuni anti-bullying, măsuri pentru prevenirea consumului de droguri și reducerea riscurilor asociate consumului de droguri, măsuri pentru combaterea segregării școlare
• Activități pentru reducerea absenteismului la clasă prin utilizarea unor tehnici de învățare activă și incluzivă
• Activități pedagogice și de sprijin, care includ, dar nu se limitează la cursuri de remediere 1/1 sau în grup, testare cunoștințe, evaluare dificultăți de învățare, consiliere și orientare școlară, mediere, educație parentală, consiliere psihologică, etc.
• Extinderea zilei de școală la program prelungit și acordarea unei mese.
• Activități de tip Școală după Școală inclusiv acordarea de hrană.
• Activități extra-curriculare (vizite de documentare, activități outdoor, excursii, tabere, festivaluri, evenimente educaționale, activități non-formale, activități culturale comunitare, sportive, participare la concursuri școlare, participare la cercuri școlare, educație pentru sănătate, activități de networking școlar, terapie prin artă etc.)
• Dotarea cu clase inteligente* pentru predare – învățare
De asemenea, există așteptări semnificative în ce privește schimbarea percepției față de școală a copiilor proveniți din grupuri vulnerabile, prin implicarea părinților în programe de consiliere.

Distribuie informația
Alte știri