Ziua Mondială fără Tutun! Activitățile de informare s-au desfășurat online

Agenţia Naţională Antidrog (ANA) s-a alăturat şi anul acesta Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), pentru marcarea Zilei Mondiale fără Tutun (31 mai), prin desfăşurarea, în mediul online, de activităţi de informare, sensibilizare şi conştientizare cu privire la pericolele consumului de tutun şi practicile comerciale ale companiilor de tutun.         

În acest context, în perioada 25-29 mai, specialiștii Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CPECA) Bihor, alături de cadrele didactice și de elevi, au desfăşurat, online, activităţi de sensibilizare şi informare cu privire la efectele asociate fumatului, adresate elevilor din mediul primar, gimnazial şi liceal de la C.T. „Traian Vuia”,  C.N. „Mihai  Eminescu”, C.N. „Iosif Vulcan” și ai Liceului Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu” din Oradea. În fiecare an, la data de 31 mai, Organizaţia Mondială a Sănătăţii, alături de parteneri, desfăşoară la nivel mondial ample campanii de informare, pentru a atrage atenția la nivel mondial asupra riscurilor consumului de tutun și asupra deceselor și bolilor care pot fi prevenite.

Având ca temă #TobaccoExposed, campania globală din acest an îşi propune să prevină consumul de tutun și nicotină, prin protejarea tinerilor de influența industriei tutunului și prin demontarea miturilor și expunerea tacticilor de manipulare utilizate de această industrie. Timp de zeci de ani, industria tutunului a folosit diverse tactici de marketing, pentru a atrage o nouă generație de consumatori de tutun, pornind de la designul ambalajelor produselor și până la campanii de marketing care au avut ca scop înlocuirea milioanelor de oameni care mor în fiecare an din cauza bolilor asociate consumului de tutun, cu noi consumatori – tinerii.

Astfel, scopul campaniei OMS de anul acesta este să informeze tinerii cu privire la tehnicile folosite de industria tutunului pentru a încuraja dependența de tutun și de produse pe bază de nicotină, în rândul generației actuale și a celei viitoare. Un rol important în această campanie le revine influenceri-lor – persoane publice din diverse domenii, inclusiv din social media -, care pot proteja tinerii, prin implicarea lor în acţiunile de prevenire şi descurajare a consumului de tutun. OMS face apel ca toți tinerii să se alăture acestei lupte, pentru a deveni o generație fără tutun!

Alte știri