Ajutorul oferit copiilor, doar la un apel distanţă. Statistici ingrijoratoare prezentate de un ONG

Anul 2017 a fost primul an în care cazuistica înregistrată de Asociația Telefonul Copilului indică abuzul emoțional drept principala formă de abuz asupra copilului (34.81 la sută), urmat de neglijare (30.52 la sută) și molestarea fizică (22.46 la sută), se arată în bilanțul publicat în urmă cu câteva zile de asociație.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom România, iar apelul este gratuit. Mediul în care au avut loc abuzurile semnalate a fost în principal cel familial în procentaj de 80.84 la sută, urmat de spațiul public în procentaj de 11.63 la sută, mediul școlar în procentaj de 4.90 la sută și alte medii (centrul de plasament, casa de tip familial) în procentaj de 2.63 la sută.

Potrivit reprezentanților Asociației Telefonul Copilului, anul trecut, s-a observat o nouă tendință: copiii așteaptă mai puțin ajutor de la autorități și caută soluții pentru a face față singuri situațiilor dificile. Astfel, consultanții ONG-ului au oferit cu precădere consiliere psihologică. Cifrele prezentate de Telefonul Copilului sunt îngrijorătoare pentru că arată o altă față a copilăriei – una tristă și care poate lăsa urme adânci pentru cei mici cuprinși în aceste statistici.

Cei mai mulți dintre copiii care au contactat Asociația Telefonul Copilului sunt preadolescenți și adolescenți 64.72 la sută.
Mediul de proveniență cel mai frecvent raportat la nivelul tuturor apelurilor înregistrate a fost mediul rural (46.46 la sută), urmat de mediul urban (40.03 la sută). Regiunea cea mai frecvent raportată a fost Regiunea Sud – Est (24.16 la sută). La polul opus s-a situat Regiunea Nord – Vest (4.08 la sută). În ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele Vrancea, Constanța, Teleorman, Vaslui, Buzau, iar cele mai puţine au fost sesizate din judeţele Sălaj, Harghita, Bihor, Mehedinți, Brăila.