Trafic reorganizat în zona Pieței Gojdu: cinci pasaje subterane, spațiu pietonal între Parcul 1 Decembrie și Cetate

Proiectul „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea” e unul complex care vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și Parcului 1 Decembrie. Se doreste crearea unui coridor rapid prin traversarea Căii A. Averescu pe sub bulevardul din piața E. Gojdu și liniile de tramvai, printr-un pasaj subteran, precum și reorganizarea traficului în zona intersecției B-dului Dimitrie Cantemir cu str. Sucevei.

Prin coborârea traficului în pasajul subteran se va putea asigura continuitatea spațiului pietonal în prelungirea Parcului 1 Decembrie, astfel încât să permită o amenajare peisagistică unitară dinspre Parcul 1 Decembrie înspre Cetatea Oradea, înglobând Catedrala Ortodoxă.

Proiectul urmează să se deruleze în două etape. „Etapa I urmează să cuprindă un pachet de pasaje situate între malul stâng al Crișului Repede, la intrarea pe Podul Dacia și până în dreptul străzii Griviței, în zona sediului Finanțelor, așa cum îl știu orădenii. Această lucrare complexă asigură circulația fluentă a tramvaiului, fără intersecția cu alte căi de comunicații, și, de asemenea, benzi dedicate transportului în comun exclusive pentru relația Nufărul-Gară care este cea mai circulată axă de transport din Municipiul Oradea”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Valoarea totală a acestui pasaj complex este de 95 milioane de lei, inclusiv TVA. Lucrările urmează a fi realizate în două etape, prima etapă fiind partea de proiectare, estimată la o perioadă de 5 luni, iar a doua etapă va fi partea de lucrări propriu-zise, cu o durată de 24 de luni de la data începerii acestora.

Proiectul urmează să fie depus pe Axa 4 de mobilitate urbană până la începutul lunii octombrie.

Etapa a doua a acestui proiect complex urmează să fie realizată în zona intersecției dintre Bulevardul Nufărul și strada Sucevei. Față de varianta inițială a proiectului, în loc de o singură girație vor fi realizate două, care vor fi traversate în subteran de un pasaj, care ar urma să asigure benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relația Nufărul-Centrul Civic, iar în partea de nivel al solului o bandă dedicată liniei de tramvai. Prin realizarea celor două girații vor fi evitate și o serie de puncte de conflict cu liniile de tramvai.

Valoarea acestei lucrări este de 33,6 milioane de lei , durata de proiectare de 3 luni iar durata execuției este estimată la 14 luni. Proiectul va fi depus spre finanțare pe fonduri europene.

Distribuie informația
Alte știri