Clădirea Liceului Teoretic German F. Schiller din Oradea își va schimba înfățișarea prin PNRR

Specialiștii Comisiei municipale de urbanism și amenajare a teritoriului (CMUAT)  au analizat și în ședința de săptămâna trecută o serie de proiecte care vor schimba fața orașului, atât din punct de vedere urbanistic, funcțional dar și economic. Dintre acestea, 22 au fost studiate în comisia de urbanism, în timp ce11 s-au aflat în atenția comisiei operative. Printre proiectele dezbătute în comisia CMUAT se numără avizarea reabilitării energetice a Liceul Teoretic German F. Schiller (ciclul primar), situat în Piața Cazărmii, nr. 7.

Un proiect important aprobat de specialiștii CMUAT este cel care vizează reabilitarea energetică a Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” (ciclul primar), situat în Piața Cazărmii, nr. 7.

„Aflată momentan într-o stare de degradare, după finalizarea lucrărilor, clădirea va avea o înfățișare modernă. Pe lângă elementul estetic, cel mai important aspect este reprezentat de condițiile mult mai bune, de confortul pe care îl vor avea elevii care învață aici, dar și reducerea consumului anual de energie. Vor fi beneficii evidente, deoarece se vor reduce pierderile de căldură. Cu siguranță, vor fi îmbunătățite confortul interior și eficiența energetică. Proiectul este depus spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și se află în acest moment în etapa de evaluare”, a precizat viceprimarul Arina Moș.

Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” cuprinde două construcții:

  • corpul C1 ce găzduiește școala, cu regim de înălțime P+1E și  suprafața construită la sol: 618,00 m2;  
  • corpul C2 – o anexă cu un singur nivel și suprafața construită de 12 mp.

De menționat că în ultima perioadă nu au fost executate lucrări de reabilitare sau reparații capitale la aceste clădiri. Astfel, s-a constatat  deteriorarea accentuată a fațadelor, pierderi de căldură din cauza neetanșeităților clădirilor, infiltrații de apă și porțiuni din fațadă care prezintă degradări.

De asemenea, sistemul de încălzire, iluminat și echipamentele din dotarea școlii nu corespund cu rigorile unei clădiri eficiente din punct de vedere energetic.

Distribuie informația
Alte știri